Wednesday 27 November 2013

Weight Gain Set / Set Tambah Berat Badan Shaklee

Asik citer pasal Set Slimming je kannn. Kesian kat orang-orang yang memang dah slim tapi nak berat badan yang ideal mengikut ketinggian.. Ada tu slim meleding je. Sampai kwn2 gelar macam-macam sebab slimmmmm sangat.

Jangan rasa rendah diri ye. Ciptaan Allah semuanya perfect. Takde yang kurang walau sedikit. Jom muhasabah diri dulu..

Okay.... Kita cuba ikhtiar dapatkan berat bdn yg seimbang dengan cara yg sihat okey!! Terlalu kurus pon tak sesuai, terlalu berisi sgt pon tak sesuai jugak. Nanti akan mengundang penyakit. 


Faktor yang menyebabkan seseorang itu kurus
Memiliki tahap metabolisme yang cepat;
Pengaruh faktor genetik;
Keperibadian dan lingkungan sekitarnya;
Serta beberapa keadaan tertentu yang boleh mempengaruhi tahap metabolisme atau dari hormon tertentu.

Faktor Anda Tidak Berjaya Naikkan Berat Badan

1) Makanan yang diambil tidak sempat diproses menjadi nutrien yang boleh digunakan oleh tubuh secara 100% sepenuhnya disebabkan oleh kadar metabolisme yang cepat. Ini menyebabkan nutrien dibuang begitu sahaja dengan sia- sia; dan



2) Pengambilan makanan yang sedikit ( makan sedikit sahaja dah rasa kenyang). Perut tidak dapat menampung pengambilan makanan dalam kuantiti yang banyak disebabkan telah menjadi kebiasaan makan sedikit sahaja.


Bagi yang memiliki tubuh kurus atau BMI di bawah normal, ada beberapa cara sihat yang boleh dilakukan untuk menaikkan berat badan,iaitu:

1. Makan makanan yang mengandung kalori, vitamin dan mineral tinggi. 2. makan dengan keseimbangan yang tepat, nisbah yang disarankan adalah 60-70 peratus karbohidrat, 10-15 peratus protein dan sejumlah kecil lemak.

Shaklee mengsyorkan Weight Gain Set/Set Tambah Berat Badan Shaklee pada individu yang ingin menambah berat badan serta mendapatkan berat badan yg ideal bersesuaian dengan ketinggian.



1.Meal Shake Shaklee - Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. Sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Secara basicnya, protein amat penting dalam proses menambah berat badan, kerana pengambilan protein boleh mengisi keperluan tubuh kerana protein adalah asas kepada pemakanan tubuh badan sama ada nak tambah berat , nak kurus, nak cantik, kesemuanya perlukan protein dan antara sebab yang lain ialah, protein membantu penyerapan yang lebih baik ke atas supplement yang kita ambil..

2.Vitalea - membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah yang sememangnya diperlukan oleh tubuh badan kita. Supplement penting untuk diet yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.


3.B-Complex - Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. B-complex sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu kita sentiasa berfikiran positif.


Jadi bagi yang memiliki bentuk badan yang terlalu kurus, jangan rasa rendah diri ye. Boleh cuba Weight Gain Set/Set Tambah Berat Badan Shaklee ini. Setiap jalan ada penyelesaiannya. Insyaallah..



Berminat dan ingin dapatkan supplement shaklee??Hubungi saya :)

Diana

SID 907229

SMS/CALL/Whatsapp/Wechat  : 018-2129170
SMS/CALL : 012-3667030

Email : mamamiafaiqa@yahoo.com



    COD : Putrajaya, Cyberjaya, Salak Tinggi, KLIA, Nilai, dan kawasan sekitar

No comments:

Post a Comment