Friday 8 November 2013

STROKE??Alhamdulillah dengan VIVIX Shaklee dapat membantu dengan IzinNya


Apa itu Stroke?

Fungsi-fungsi otak.
Stroke adalah serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Otak adalah pusat saraf tubuh, mengawal setiap yang kita lakukan atau fikirkan, di samping mengawal fungsi-fungsi automatik seperti pernafasan.
 
Untuk berfungsi, otak memerlukan bekalan darah berterusan yang membawa oksigen dan nutrien yang amat penting. Apabila saluran darah di dalam otak anda pecah ataupun tersumbat, bekalan darah akan terhenti dan sel-sel otak akan kekurangan oksigen dan nutrien.

Bahagian otak itu mula mati dan anda akan  mengalami strok dengan pantas, dengan senyap. Kerosakan otak menjejaskan deria-deria anda, pertuturan dan pemahaman bahasa. Sebelah tubuh mungkin lumpuh, sikap, corak pemikiran dan ingatan terubah.
Apa yang menyebabkan penyakit stroke?



(Punca Stroke)
Sebab yang biasa berlaku pada pesakit yang mengalami stroke adalah disebabkan saluran arteri yang semakin sempit dan keras (atherosclerosis). Plak yang dihasilkan oleh lemak, kolesterol, kalsium, dan bahan-bahan yang lain berkumpul di dalam arteri menyebabkan saluran darah semakin lama menjadi semakin sempit dan menghalang untuk darah mengalir ke otak. Sekiranya sumbatan berlaku di saluran yang sempit,‘ischaemic stroke’ akan berlaku. Stroke berdarah pula sering berlaku disebabkan tekanan darah yang tidak dikawal yang menyebabkan dinding arteri tidak dapat menampung tekanan tersebut dan menyebabkan kebocoran salur darah.

Keadaan penyakit-penyakit ini menyumbang kepada risiko yang tinggi untuk mendapat strok. Termasuklah :~

Tekanan Darah Tinggi  
Tinggi kolesterol  
.Penyakit Kencing Manis
.Kegemukan

Sekiranya anda mengambil langkah selamat untuk mengawal keadaan di atas, ia boleh mengurangkan risiko anda untuk mendapat stroke.

Cara hidup yang tidak sihat
Faktor lain seperti merokok, kurang bersenam dan alkohol menyumbang kepada risiko penyakit strok. Maka ubah cara hidup anda.


Pemakanan yag tidak sihat
Ketahuilah bahawa pemakanan sangat penting dalam menjamin kesihatan anda. Pemakanan yang berminyak, banyak lemak semuanya tidak sihat untuk badan anda. Makanan yang mempunyai banyak garam juga sepatutnya di elakkan. Banyakkan makan makanan yang berkhasiat seperti oat, makanan yang kaya bijirin, buah-buahan dan sayur -sayuran. Anda mungkin memandang remeh tentang perkara ini tetapi sekiranya ia berlaku, anda mungkin menyesal dikemudian hari.

Disini saya inginkan sharekan testimoni pengguna VIVIX Shaklee pesakit stroke :~

Alhamdulillah, dengan izin Allah dan usaha, dengan pengambilan VIVIX Shaklee, belum habis sebotol dah nampak penyembuhan. VIVIX Shaklee telah membuat abah Puan Asnie kembali sihat yang pada suatu masa dulu ada darah beku dikepala, kena serangan stroke, sakit kepala yang melampau, meracau2, angin dalam badan, sakit pinggang, pinggul (faktor badan yang besar)

Tidak salah untuk mencuba dan berikhtiar..Syukur, sekarang abah Puan Asnie consume Vivix botol yang ke-2 :)


Macammana Cara Pengambilan Vivix, dan tahan berapa lama??
satu botol tahan 1 bulan
hanya ambil 1 sudu teh setiap hari.
rasanya masam- manis (cecair yg sangat pekat)
untuk kesihatan menyeluruh, awet muda, kencing manis, darah tinggi, kolesterol, stroke, gaut dan macam-macam lagi.


Jom dapatkan VIVIX SHAKLEE!!PROMOSI MURAH GILER BULAN NOVEMBER 2013


Diana

SID 907229

SMS/CALL : 012-3667030

SMS/CALL/Whatsapp : 018-2129170

Email : mamamiafaiqa@yahoo.com

No comments:

Post a Comment