Monday 1 April 2013

Apa itu Set 3M Shaklee

Ramai yang tertanya-tanya apa itu set 3M..Saya dulu pun tidak tahu apa itu 3M. Sebenarnya 3M adalah Mom's Marvelous Milk. Set ini memang selalu mendapat permintaan tinggi. Bagi yang baru nak mengenali set 3M ini terdiri daripada :


æ Vitalea (Multivitamin)
æ B complex
æ Vitamin C
æ Alfalfa Complex
æ Ostematrik (kalsium)
æ Energing Soy Protein (ESP) 

Fungsi setiap Vitamin set 3M

VITALEA (MULTIVITAMIN)~Lengkap dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi.Ada kajian mengatakan, kandungan zat besi dalam susu ibu akan berkurangan selepas 6 bulan pertama menyusu bayi, dan ibu juga digalakkan menambah ikan bilis (salah satu sumber zat besi) ke dalam makanan pertama si comel. Maka, pengambilan vita-lea iron fortified ini membantu si anak memebesar dengan baik.
B-COMPLEX~Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa(mood baik..)...so, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik penghasilan susu akan lebih lancar. Pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.






VITAMIN C ~Antihistamine semulajadi, meningkatkan antibodi dalam susu ibu. Jika si ibu atau si anak demam, anda hanya perlu tingkatkan pengambilan vit-C ke 2 biji sehari. Mungkin tak perlukan ubat demam. Kadangkala, bila pumping ataupon di gigit oleh anak, puting akan mudah terluka, maka, luka akan cepat baik, selain dari kulit makin bersih, cerah & cantik.









ALFALFA~Mempunyai 1001 khasiat, dan antaranya sebagai penggalak susu. Dalam penyususan, alfalfa membantu memekatkan susu di mana ia akan menambahkan jumlah lemak di dalam susu ibu. Maka, susu ibu lebih lemak berkrim! Selain itu, ibu akan jadi lebih lawas (bantu turunkan berat badan!), dan bantu buang angin dalam badan. Bayi anda akan kurang kolik (angin dalam badan).









OSTEMATRIX~Shaklee Kalsium-Magnesium yang dilengkapi dengan Vitamin D dan lain-lain. Kalsium sangat penting bukan saja untuk ibu menyusu malah untuk semua wanita, kerana kita mudah mendapat osteoporosis apabila meningkat usia kelak.Bilangan kalsium dalam darah akan berkurangan apabila si ibu di datangi haid. Maka, bagi sesetengah ibu yang mendapati susunya merudum tatkala period, digalakkan untuk mengambil Cal-Mag seminggu sebelum dan sepanjang waktu period.Kepada anda yang mempunyai bayi yang demam kuning (jaundice) di dalam pantang, digalakkan untuk mengambil OsteMatrix ini agar khasiat Vitamin D dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu. 




ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)~Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee ada non GMO soy iaitu soya yang dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.





Mesti ada yang tertanya-tanya, mengapa perlu mengambil set  3M? Ini kerana komposisi utama dalam susuibu adalah protein dan kalsium seterusnya semua zat vitamin dan garam mineral. Maka pengambilan protein dan kalsium yang mencukupi dalam diet harian membantu penghasilan susu dengan cepat jika si ibu kerap menyusukan anak atau pumping session yang konsisten.

Bagi ibu-ibu di luar sana, dapatkan set 3M untuk penyusuan anak anda. Semoga anak-anak kita mendapat khasiat yang secukupnya dari susu ibu itu. Di samping itu juga dapat menjaga kesihatan dan tenaga ibu sendiri. 

Berminat??Hubungi saya...



Diana
SID 907229
SMS/CALL/Whatsapp : 018-2129170
SMS/CALL : 012-3667030
Email : mamamiafaiqa@yahoo.com

COD : Putrajaya, Cyberjaya, Salak Tinggi, KLIA, Nilai, dan kawasan sekitar

No comments:

Post a Comment