Thursday 4 April 2013

Plastik Aiskrim-Jimat Ruang Simpan Stok Susu Ibu atau EBM

Assalamualaikum..

Lama tak mengupdate blog..Ha..kali ni saya nak share testimoni my BFF momma june..Buka je peti ais, dulu abanglong Ninam selalu minta "Mama!nak aiskrim".."Mama!nak aiskrim"..Mama pun dengan dengan yang lembut menerangkan, ini bukan aiskrim la abanglong, ni stok susu adik Yiyis, nanti mama suruh abah belikan aiskrim untuk Ninam dengan abangNgah Ipan kat kedai ye..

Dari zaman abanglong dan abangngah lagi Mama June dah simpan EBM dalam plastik aiskrim..bukan apa, my BFF ni rajin masak, sudah tentu ruang beku penuh dengan ikan, ayam, daging dan sebagainya. Dengan itu, dia mendapat idea untuk menyimpan stok EBM ke dalam sarung plastik aiskrim. Bukan saje murah, malah menjimatkan ruang ..Mama June ni memang kreatif sikit orangnya. Sarung plastik aiskrim ni boleh simpan susu smpai 4oz.

 Stok Susu atau EBM


Mama June mengamalkan pengambilan supplement Shaklee..Bukan sahaja susu banyak melimpah ruah, malahan susu menjadi pekat. Ini stok susu dekat rumah je tau..Stok dekat ofis ada lagi..Itu pun tak tau mana nak letak. Kena beli peti ais lagi satu yang besar la gamaknya..

Alhamdulillah sekarang adik Yiyis dah masuk 7bulan. Berkat kesabaran dan kerajinan Mama June 'mengepam' walaupun siang harinya bekerja, petang dan malam pula melayan kerenah anak-anak dan tidak lupa tanggungjawab yang besar sebagai ibu, memasak,mengemas rumah adik Yiyis sepenuhnya menyusu susu ibu. Malahan payudara Mama June akan bengkak sehingga air susu menitis-nitis membasahi baju adakala memancut-mancut di sofa jika Yiyis tidak menyusu lebih daripada satu jam.

Gambar Adik Yiyis-Masa ni 5 Bulan

Geram tengok pipi si tembam ni..Perut kenyang, malam-malam lena je Yiyis tidur..Mama pun semakin bertenaga dengan pengambilan ostematrik dan kulit semakin gebu dan berseri dengarnya dengan pengambilan ESP Shaklee..Ada bonus lagi, makan Lecithin hampir sebulan timbang-timbang berat dah turun 4kg..Wah!!bestnya..hihihi..


Set Breasfeading + Kurus

Inilah set breasfeeding+kurus Momma June guna. InsyaAllah boleh membantu dalam proses penyusuan bayi anda. Hasilnya memang tidak mengecewakan anda.. Dapatkan supplement shaklee anda dengan menghubungi :

Diana
SID 907229
SMS/Call : 012 366 7030
Whatsapp : 018-212 9170
E-mail : mamamiafaiqa@yahoo.com


COD : Putrajaya, Cyberjaya, Salak Tinggi, KLIA, Nilai, Seremban dan kawasan sekitar..


No comments:

Post a Comment