Monday 1 April 2013

Breastfeeding Set 3M Shaklee


Assalammualaikum...

Set 3m Shaklee merupakan salah satu set yang mendapat permintaan tinggi oleh para ibu yang menyusukan yang mempunyai aturan yang tertentu untuk mendapatkan kesan yang optimum. Walaupun ada pendapat dari golongan pakar yang tidak mempercayai vitamin mempengaruhi penghasilan susu ibu namum hakikatnya pemakanan kita sendiri mempengaruhi penghasilan susuibu itu sendiri.


Set ini digalakkan kepada
* Si ibu yang ada masalah penyusuan,
* Si ibu yang nak mula menyimpan stok,
* Si ibu yang mahukan anaknya mudah lena waktu malam dan
* Si ibu yang sedang relaktasi atau induce lactation.

Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walaupun telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari... maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau lohong zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.

Walaubagaimanapun memberi susu ibu sendiri kepada anak adalah lebih baik daripada memberi susu formula. Khasiat susu ibu jika berbanding susu formula banyak kelebihannya. Ibu yang menyusukan bayinya dapat menghindarkan kanser payudara. Bagi menambahkan dan memperbanyakkan susu ibu marilah mengamalkan doa ini. Moga-moga diperbanyakkan dan semoga Allah permudahkan segala-galanya...


Maksudnya:

Dan (ingatlah) ketika Musa memohon air untuk kaumnya, lalu Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengan tongkatmu". Lalu memancarlah daripadanya dua belas mata air. Sungguh tiap-tiap suku telah mengetahui tempat minumnya (masing-masing)[55]. Makan dan minumlah rezki (yang diberikan) Allah, dan janganlah kamu berkeliaran di muka bumi dengan berbuat kerusakan.

Cara-cara mengamalnya:

*Berdoa: “Ya Allah permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk anakku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menurut segala yang telah Engkau syariatkan. AMIN”

*Baca Salawat Nabi dan Bismillah sebelum menyusu dan mengepam.


*Baca Surah Al Baqarah ayat 60 dan letakkan tangan pada payudara, usap, dan doa dalam hati semoga Allah murahkan rezeki anak aku supaya aku mampu keluarkan susu yang cukup pada anak aku sehingga sekurang-kurangnya umurnya 2 tahun. InsyaAllah.........

Untuk mendapatkan set breastfeeding 3M hubungi saya :

Diana 
SID 907229

SMS/Call : 012-366 7030
Whatsapp : 018-212 9170
E-mail : mamamiafaiqa@yahoo.com


* COD bagi Putrajaya, Cyberjaya, KLIA, Salak Tinggi, Nilai, Seremban dan kawasan sekitar..

No comments:

Post a Comment