Saturday 6 April 2013

Nak Cantik dengan Vitamin E Shaklee


Asaalamualaikum

Harini saya nak share tentang khasiat dan kebaikan Vitamin E Shaklee. Ramai dikalangan wanita tercari-cari produk kecantikan dan mengimpikan  kulit halus seperti kulit bayi maklumlah wanita dan penjagaan kulit sukar dipisahkan. Pengambilan Vitamin E secara teratur dapat membantu meningkatkan keremajaan kulit dan menjadikan kulit halus kerana Vitamin E mengandungi ciri-ciri Antioksidan yang berperanan mencegah kerosakan sel-sel kulit dari ancaman radikal-radikal bebas berpunca dari asap kenderaan, asap kilang, tabiat merokok, bahan kimia pertanian, makanan yang diproses, pewarna makanan, bahan pengawet makanan. Tubuh wanita memerlukan Vitamin E kerana dapat membantu mengurangkan risiko kanser payudara, kanser prostat dan kanser ovari. Vitamin E Shaklee yang baru ada tambahan ekstrak biji anggur (grape seed extract) dan berwarna ungu gelap berbanding Vitamin E yang biasa kuning pekat..Inilah dia Vitamin E Shaklee..





1) Antara Kelebihan ekstrak biji anggur

- Melambatkan proses penuaan
- Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
- Mencegah masalah kalenjar prostat
- Menyingkir radikal bebas
- Membantu kesihatan otak, kulit dan mata
- Membantu pengedaran mikro dan kardivaskular
- Mencegah kesan negatif yang di sebabkan oleh sinaran ultraviolet
- Membantu fungsi sistem saraf otak
- Meningkatkan daya pertahanan


2) Kelebihan Vitamin E Shaklee

- Vitamin E melambatkan proses penuaan  : Pengambilan vitamin E secara konsisten sangat membantu untuk mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ia juga dapat membantu menghilangkan parut dan jeragat dan wajah nampak lebih berseri, gebu dan tidak kusam

- Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Ia juga membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel yang melancarkan saraf terutama ibu yang menyusu dan dapat mengelak bengkak susu yang berlarutan.

- Vitamin E sngat membantu dalam aspek kesuburan : Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan  hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. 

- Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar : Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan

- Vitamin E membantu mempercepatkan proses luka : Sangat membantu apabila si ibu yang menyusukan mengalamai luka atau melecet di bahagian nipple. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu si ibu dari mengalami kesakitan yang dilalui.

- Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual. 


3) Risiko-risiko kesan kekurangan Vitamin E

- Saluran darah merah menjadi keras
- Saluran kanser dan leukimia
- Stroke
- Serangan jantung
- Diabetes (pada sesetengah keadaan)
- Muka berkedut, timbul binti-bintik pada kulit muka
- Rheumatoid arthristis
- Pengurangan kolagen
- Penyakit kulit
- Hepatitis
- Radang buah pinggang
- Ketarak (selaput mata)
- Sunburn



Banyakkan kelebihan Vitamin E. Pengambilan sebiji Vitamin E Shaklee bersamaan 400iu dan lengkap dengan selenium lagi..Bestkan!! Vitamin E Shaklee ini juga merupakan  sumber semulajadi yang boleh diserap dengan baik oleh tubuh badan kita. Vitamin E bukan sekadar pil untuk ditelan ..Ia juga boleh dijadikan sebagi masker..lagi bestkan..Jom kita tngok cara-caranya : 

**Ambil 1 biji Vitamin E Shaklee
**Dengan menggunakan jarum, cucuk Vitamin E
** Picit dan sapukan dengan rata ke seluruh muka (kecuali mata)
**Gunakan sebelum tidur malam
**Sebiji Vitamin E Shaklee boleh digunakan sehingga 2-3 kali
**Selepas digunakan simpan di dalam peti ais untuk mengelakkan Vitamin E tersebut teroksida (rosak)

Tengok!!bnyak kegunaan & kelebihan Vitamin E Shaklee kan..InsyaAllah hasilnya sangat mengujakan dan pasti tidak mengecewakan jika diambil secara konsisten dan sangat menjimatkan..Apa tunggu lagi!!nak cantikkan..untuk dapatkan Vitamin E shaklee hubungi saya segera..



Diana 
SID 907229

SMS/Call : 012-366 7030
Whatsapp : 018-212 9170
E-mail : mamamiafaiqa@yahoo.com



* COD bagi Putrajaya, Cyberjaya, KLIA, Salak Tinggi, Nilai, Seremban dan Seluruh Malaysia










No comments:

Post a Comment