Sunday 1 September 2013

ESP Shaklee memang BEST~Diet dan Ibu Menyusu

Assalamualaikum...

Tahukah anda, sel terbentuk daripada protein? Jadi, adalah penting untuk mendapatkan keperluan protein yang berkualiti bagi sel baru tumbuh menggantikan sel lama atau sel mati. Sel yang sihat lebih mudah menyerap zat dan vitamin. Apa kelebihan dan kebaikan protien sebenarnya ?
KEPERLUAN PROTEIN DALAM DIET HARIAN
Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.
Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati. 
SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN ~ Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.
KHASIAT ESP SHAKLEE
1. Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam;
2. Di lengkapi dengan unsur-unsur kalsium untuk elakkan kerapuan tulang kerana serbuk soya biasanya bersifat asid;
3. Protein yang lengkap-mengandungi 9 asid amino perlu yang penting untuk fungsi badan;
4. Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan anjal-Merangsang generasi kulit & otot, mengurangkan kedutan, mempercepatkan pemulihan luka serta memudarkan parut;
5. Mengandungi isoflavone yang membantu mengurangkan risiko kanser, bertindak sebagai antioksidan, menguatkan sistem imun tubuh, mempertingkatkan tahap kolesterol baik, memelihara kesihatan jantung;
6. Rendah lemak & kolesterol;
7.Di proses menggunakan air bagi memelihara kandungan isoflavone; dan 
8. Protein soya (tumbuhan) lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan.
Testimoni pengguna ESP Shaklee..Setelah minum ESP selama 4 bulan hasilnya berat badan turun sebanyak 48kg daripada 68kg...


ESP adalah produk yang memang terlaris di Shaklee..Kebanyakan yang mencuba ESP pasti akan berpuas hati termasuk lah saya :) Amat Sesuat bagi mereka yang ingin diet dan juga ibu menyusu. Untuk dapatkan ESP Shaklee hubungi saya segera :)

Diana
SID 907229
SMS/CALL : 012-3667030
SMS/CALL/Whatsapp : 018-2129170
Email : mamamiafaiqa@yahoo.com

No comments:

Post a Comment