Tuesday 11 June 2013

Vita-Lea® for Children Chewable


Supplement seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli. Vita-Lea® for Children Chewable dirumus khas bagi memenuhi keperluan 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh anak-anak.
  • Sumber Kalsium pembina tulang 
  • Baik untuk kesihatan  
  • Bekalan harian untuk Vitamin B
Untuk Kanak-kanak 4 Tahun Ke Atas
  • Menyediakan 19 vitamin dan mineral penting
  •  Sumber kalsium untuk pembinaan tulang
  • Baik untuk kesihatan
  • Sumber harian tambahan bagi vitamin B
Dipenuhi dengan kebaikan tulen, Vita-Lea® for Children Chewable adalah multivitamin kunyah disahkan halal untuk anak-anak. Ia dipenuhi dengan 19 nutrien penting dan menyediakan 100% Nilai Harian vitamin C. Vita-Lea® for Children Chewable kini mempunyai lebih vitamin D – 600 IU setiap hidangan, yang 150% nilai harian serta memiliki kalsium, magnesium, dan banyak lagi untuk membantu tulang sokongan yang kuat dan badan yang sihat. Dengan perisa yang enak, Vita-Lea® for Children Chewable adalah pasti menyeronokkan.

Tahukah Anda?

Dari kelahiran hingga umur 3 tahun, perkembangan otak amat peka terhadap pemakanan bayi dan 75% daripada kapasiti otaknya berlaku dalam tempoh yang genting ini. 

Selepas umur 2 tahun, pengambilan makanan berlemak seharusnya diambil dalam kuantiti sederhana rendah untuk mengelakkan penyakit jantung, kegemukan dan masalah kesihatan yang lain. 
Pada umur 5 tahun, 90% daripada perkembangan otak kanak-kanak telah lengkap. Antara umur 11 dan 16 tahun,  satu peningkatan yang besar dalam tumbesaran biasanya berlaku dengan peningkatan berat badan dan pertumbuhan otot yang ketara.

Memandangkan kebanyakan ibu bapa hari ni adalah bekerja, maka tugas memberi makan anak-anak jatuh kepada pengasuh atau penjaga, termasuk guru taska, pembantu rumah dan sebagainya. Jika anak dijaga pembantu rumah, mungkin ibu bapa boleh menetapkan ‘rules’ tentang apa yang boleh dan apa yang tidak. Dan boleh meninggalkan makanan berkhasiat dari sumber organik misalnya untuk anak-anak. Namun jika anak dijaga pihak luar, nutrisi harian yang diambil tidak boleh dipandang mudah.


Ingat!! makan bukan sahaja untuk kenyang tapi untuk membekalkan nutrien kepada tubuh.
 

Oleh itu, pilihan untuk ibu bapa bagi melengkapkan keperluan harian anak-anak, kini boleh diperolehi di Shaklee.

Diana
SID 907229
SMS/Call : 012-3667030
Whatsapp : 018-2129170
Email : mamamiafaiqa@yahoo.com

No comments:

Post a Comment