Wednesday 3 July 2013

Cadangan Set Kesuburan Shaklee



Setiap pasangan yang mendirikan rumahtangga pasti mengimpikan untuk memiliki cahaya mata.  Namun begitu, tidak semua pasangan yang berpeluang untuk memilikinya.  Sebagai orang Islam, kita wajib akur dengan ketentuan Allah, kerana rezeki anak itu Allah yang tentukan.  Namun begitu, jauh di sudut hati terselit juga perasaan rendah diri, kecewa dan sebagainya.  Tambahan lagi jika terdapat desakan atau kata-kata sindiran dari orang sekeliling.  Saya pun pelik, kenapa orang perlu mencemuh jika sesetengah pasangan itu tidak memiliki cahaya mata setelah bertahun-tahun berkahwin? Sedangkan ianya adalah ketentuan Allah, bukannya manusia.


Zaman sekarang ni, pelbagai rawatan boleh dilakukan sama ada secara moden atau tradisional.  Antaranya urutan, ubat-ubatan seperti Clomid, IUI, IVF, Suplemen dsb.  Ini semua adalah salah satu usaha.  Walaupun kita sedia maklum bahawa rezeki itu ketentuan Allah, tetapi kita tetap perlu berusaha dan ikhtiar juga selain Berdoa dan Bertawakal.


Suplement juga merupakan salah satu usaha untuk meningkatkan kesuburan. Ia bertindak untuk menampung kekurangan nutrien yang tidak diperolehi dari diet harian, mengurangkan stress, membetulkan hormon, dan sebagainya.  Antara vitamin yang bagus diambil adalah seperti Multivitamin, Protein, B-Complex, Vitamin E, Zinc dan sebagainya.

Cadangan Supplement Shaklee untuk kesuburan adalah seperti berikut : 

Vitamin Asas (makan bersama-sama suami & isteri)
  • ESP (Soy Protein), 
  • Vitalea (Multivitamin with Iron Formula)
  • B Complex (with folic acid)
  • Vitamin C
Tambahan untuk isteri
  • GLA Complex 
  •  Alfalfa
Tambahan untuk suami
  • Vitamin E (with selenium)
  • Zinc
Walau bagaimanapun, Vitamin bukanlah ubat kesuburan.  Ia hanya makanan tambahan yang menampung keperluan nutrien di dalam badan.  Oleh yang demikian, mengambil vitamin perlulah konsisten.  

** Hubungi saya untuk mendapatkan cadangan vitamin yang paling bersesuaian dengan budget anda **

Ingin  dapatkan set kesuburan shaklee???Hubungi saya :)

Diana
SID 907229
SMS/Call : 012-3667030
SMS/Call/Whatsapp : 018-2129170
Email : mamamiafaiqa@yahoo.com

No comments:

Post a Comment